2024 m. gegužės 20 d. JK vyriausybė paskelbė atnaujintas gaires dėl įgaliojimų naudojimo pagal Nacionalinio saugumo ir investicijų įstatymą (“NSI įstatymas“). Kaip minėta 2024 m. balandžio 26 d. tinklaraščio įraše, šios atnaujintos gairės yra JK vyriausybės atsakymo į 2023 m. gruodžio mėn. paskelbtą raginimą pateikti įrodymų, prašydami suinteresuotųjų šalių atsiliepimų apie daugybę galimų NSI įstatymo pakeitimų sričių. Į gairių atnaujinimus įtrauktas naujas 3 skirsnio pareiškimas, kuris buvo atnaujintas pirmą kartą nuo 2022 m. sausio mėn. Šiame pareiškime nurodoma, kaip valstybės sekretorius tikisi pasinaudoti savo įgaliojimais prisiimti tam tikrus įsigijimus. Į atnaujinimus taip pat įtrauktos papildomos rinkos gairės apie NSI įstatymo veikimą.
Toliau įtraukėme konkrečių 3 skirsnio pareiškimo atnaujinimų ir naujų rinkos gairių apžvalgą.
3 skirsnis Pareiškimas dėl iškvietimo įgaliojimų naudojimo
Pagal NSI įstatymą įsigijimas gali būti pareikalautas įvertinti, jei valstybės sekretorius mano, kad tai gali kelti tiesioginės ar būsimos žalos nacionaliniam saugumui. Šiuo tikslu buvo išaiškinta, kad valstybės sekretorius gali apsvarstyti, ar įsigijimas (arba kaupiamasis įsigijimas) gali:
- sukelti ypatingos svarbos nacionalinės infrastruktūros sutrikimą, eroziją ar blogėjimą arba kelti pavojų vyriausybės ir gynybos turtui (įskaitant riziką, susijusią su tiekimo grandinėmis ir priklausomybe, dėl kurios gali kilti pavojus nacionaliniam saugumui); arba
- sukelti JK karinių, žvalgybos, saugumo ar technologinių pajėgumų sutrikimą arba eroziją, nes priešiški veikėjai gali sukurti gynybos, žvalgybos, saugumo ar technologinius pajėgumus, kurie gali kelti grėsmę JK saugumui.
Rizikos veiksniai
Panašiai kaip ir ankstesniame 3 skirsnio pareiškime, atnaujintose gairėse paaiškinama, kad yra trys pagrindiniai rizikos veiksniai, į kuriuos valstybės sekretorius atsižvelgs priimdamas sprendimą, ar pasinaudoti įgaliojimais: tikslinė rizika, pirkėjo rizika ir kontrolės rizika. Pareiškime taip pat pažymima, kad valstybės sekretorius, vertindamas sandorius, įskaitant paskelbtas sektoriaus strategijas, atsižvelgs į platesnę Vyriausybės nacionalinio saugumo politiką. Trys rizikos veiksniai buvo atnaujinti šiais būdais:
1) Tikslinė rizika
Vertinant tikslinę riziką, reikia apsvarstyti, ar įsigijimo tikslas yra naudojamas arba gali būti naudojamas tokiu būdu, kuris kelia pavojų nacionaliniam saugumui.
Veiksniai, į kuriuos bus atsižvelgta vertinant tikslinę riziką ir priimant sprendimą pareikalauti įsigijimo, yra šie:
- Subjektams –
- Ar kyla pavojus nacionaliniam saugumui dėl to, kad objektas yra arti jautrių svetainių?
- Ar subjektas veikia ekonomikos srityje, apie kurią privaloma pranešti NSI? Jei ne, ar ji vykdo veiklą, kuri yra glaudžiai susijusi su tomis sritimis?
- Ar objektas palaiko jautrius tiekimo ryšius su Vyriausybe vienoje iš sričių, apie kurias privaloma pranešti NSI? Jei taip, tai gali padidinti iškvietimo tikimybę, nes vyriausybė tam tikros tiekimo grandinės pajėgumus ar pajėgumus gali laikyti svarbiais JK nacionaliniam saugumui palaikyti.
- Ar kyla pavojus nacionaliniam saugumui dėl kaupiamųjų įsigijimų?
- Už turtą –
- Ar turtas naudojamas arba gali būti naudojamas vykdant veiklą tose ekonomikos srityse, apie kurias privaloma pranešti NSI arba kurios yra glaudžiai susijusios?
- Ar įsigyjant turtą bus galima perduoti technologijas, intelektinę nuosavybę ar patirtį įgijėjui arba su įgijėju susijusioms šalims, o tai gali pakenkti nacionaliniam saugumui arba kelti jam grėsmę dabar ar ateityje?
- Ar turtui taikoma eksporto kontrolė?
- Jei turtas yra žemė, ar žemė yra jautri vieta (ar ji yra arti jautrios vietos)?
Jei atsakysite į aukščiau pateiktus klausimus, tai padidins skambinimo riziką. Valstybės sekretorius tikisi, kad jie retai pasinaudos turto įsigijimu, kuris nepatenka į aukščiau nurodytas kategorijas.
2) Įsigijimo rizika
Vertinant įsigyjančio asmens riziką, reikia apsvarstyti, ar įsigyjantis asmuo, įgydamas subjekto ar turto kontrolę, nekelia rizikos nacionaliniam saugumui. Tai apima pirkėjo savybių įvertinimą. Tokios savybės gali būti:
- Ankstesnis įgijėjo elgesys (įskaitant bet kurias susijusias šalis) ir ketinimas įsigyti;
- Sektoriai, kuriuose įsigyjantis asmuo veikia, ir esami jo pajėgumai (pvz., technologiniai ir (arba) saugumo pajėgumai);
- Kaupiamasis įsigijimas sektoriuje arba susijusiuose sektoriuose;
- Bet kokie ryšiai ar ištikimybė valstybei ar organizacijai, kurie gali siekti pakenkti arba kelti grėsmę JK nacionaliniam saugumui; ir
- Lėšų šaltinis ir tai, ar priešiški veikėjai siekia užtemdyti savo tapatybę investuodami per kitas įmones ar įmonių struktūras.
Įsigyjančiųjų jurisdikcija:
- JK įsigyjantys asmenys – jei tikslinis objektas laikomas jautriu, gairėse nurodoma, kad jį gali tekti ištirti, neatsižvelgiant į pirkėjo riziką, net jei yra JK įsigyjantis asmuo arba įsigijęs asmuo anksčiau buvo įgijęs pagal NSI režimą.
- Užsienio pirkėjai – įsigyjančio asmens kilmės šalis nebus vienintelis sprendimo pagrindas. Tačiau bus atsižvelgta į pirkėjo ryšius arba ištikimybę JK priešiškai nusiteikusiai valstybei ar organizacijai, įskaitant tai, ar tokios valstybės ar organizacijos nustato pirkėjui reikalavimus.
- Rekomendacijose pažymima, kad ne visi valstybei priklausantys subjektai ir nepriklausomi turto fondai iš prigimties gali kelti grėsmę nacionaliniam saugumui, tačiau į tokius ryšius ar ištikimybę bus atsižvelgta, jei tai bus su JK priešiškomis valstybėmis ar organizacijomis.
- Tai, ar įsigyjančiam pirkėjui buvo taikytos sankcijos, taip pat bus vertinama, įskaitant sankcionuotos šalies kontrolės lygį per tikslinį subjektą arba turtą.
3) Kontroliuoti riziką
Valstybės sekretorius vertina kontrolės riziką, remdamasis įsigyjančiojo objekto veiklos, politikos ar strategijos kontrolės dydžiu, per kurį balsavimo teisės, vietos valdyboje, tiesioginė nuosavybė, paskolos ir (arba) sąlyginiai įsigijimai.
Valstybės sekretorius gali apsvarstyti, ar nekyla kontrolės rizika dėl kaupiamųjų investicijų sektoriuje arba tiekimo grandinėje. Tačiau ilgalaikės investicijos arba pasyviųjų investuotojų turimos balsavimo teisės, palyginti su tiesioginiais savininkais, gali rodyti mažesnę riziką.
Rekomendacijose teigiama, kad kuo didesnis kontrolės laipsnis, tuo didesnė tikimybė, kad taikinys bus panaudotas siekiant pakenkti nacionaliniam saugumui, sumažinti rinkos įvairovę arba paveikti rinkos elgesį taip, kad gali kilti pavojus nacionaliniam saugumui. Tačiau jei tikslinio ir įsigyjančio asmens rizika yra maža, mažiau tikėtina, kad įgyta kontrolė sukels pavojų nacionaliniam saugumui, todėl mažesnė tikimybė, kad įsigijimas bus panaudotas.
Kiekvienas valstybės sekretoriaus vertinimas atliekamas kiekvienu konkrečiu atveju, atsižvelgiant į gaires, kad pirmiau minėti veiksniai ir rizika nėra išsamūs.
Rinkos gairės
Atnaujintos rinkos gairės apima 4 pagrindinius pakeitimus –
- Pakeitimai: kaip Nacionalinio saugumo ir investicijų įstatymas gali paveikti žmones ar įsigijimus už JK ribų – apima informaciją apie tai, kaip NSI įstatymas gali būti taikomas tiesioginių investicijų į išorę atvejais, suteikiant aiškumo, kada ne JK subjektams gali būti taikomas NSI įstatymas .
- Visų pirma, atnaujintose gairėse konkrečiai pažymima, kad įsigyjant užsienio subjektą, kuris: i) vykdo mokslinių tyrimų ir plėtros veiklą JK, ii) tiekia prekes į JK, iii) turi biurą JK, iš kurio ji vykdo veiklą, iv) prižiūri dukterinės įmonės, vykdančios veiklą JK, veiklą (nebent dukterinė įmonė yra nepriklausoma nuo įsigyjamo užsienio patronuojančios įmonės) arba v) tiekia prekes JK centrui, kuris siunčia prekes. į kitas šalis (išskyrus tuos atvejus, kai JK centras pateikia tik prekių užsakymus, kurios turi būti siunčiamos į kitas šalis), gali būti klasifikuojamas kaip reikalavimus atitinkančio subjekto, kuriam taikomos NSI įstatymo taisyklės, įsigijimas ir gali leisti vyriausybei Ištirti įsigijimą. Pirmiau nurodytos (iv) ir (v) kategorijos nėra aiškiai nurodytos NSI įstatymo 7 skirsnyje, todėl gali būti laikomos rekomendacijų viršijimu.
- Kalbant apie turtą, jam tikriausiai taikomas NSI įstatymas, jei jis naudojamas vykdant veiklą JK arba tiekiant prekes ar teikiant paslaugas JK.
- Pakeitimai: Patikrinkite, ar reikia pranešti vyriausybei apie įsigijimą, galintį pakenkti JK nacionaliniam saugumui – Atnaujinimai apima patikros terminų paaiškinimus, įskaitant tai, kas nutinka po pranešimo pateikimo, kaip apskaičiuojamas peržiūros laikotarpis ir vertinimo laikotarpiai ir išskirtines aplinkybes, kurioms esant atranka gali būti paspartinta. Paaiškinimai apima:
- pranešimo formos priėmimas paprastai užtrunka 5 darbo dienas; jei įsigijimas reikalaujamas, vertinimo laikotarpis gali svyruoti nuo 30 iki 75 darbo dienų ir gali būti pratęstas, gavus pirkėjo sutikimą; ir
- JK vyriausybė gali paspartinti peržiūrą išskirtinėmis aplinkybėmis, kai šalys gali aiškiai įrodyti reikšmingą finansinę įtampą (gairėse taip pat pateikiami įrodymų, kuriuos ji gali laikyti pakankamais, pavyzdžiai).
- Pakeitimai: Rekomendacijos aukštajam mokslui ir imliam moksliniams tyrimams sektoriams – apima daugiau informacijos apie tai, kas laikomas įsigijimu, kuriam gali būti taikomas NSI įstatymas, ir naujos informacijos apie tai, kaip NSI įstatymas taikomas aukštajam mokslui ir imliams moksliniams tyrimams sektoriams, įskaitant atvejus, kai vyriausybei reikia pranešti apie tam tikrą akademinį bendradarbiavimą ir to pavyzdžius. Vadovaujantis gairėmis, reikalavimus atitinkantys subjektai apima, bet tuo neapsiribojant, užsienio ar JK universitetą, trestas, universiteto padalinys, universiteto dukterinė įmonė, mokslinių tyrimų organizacija arba privati įmonė ar korporacija, dirbanti pagal sutartį su aukštojo mokslo tyrimų organizacija. Rekomendacijose taip pat pažymima, kad pagal NSI įstatymą gali būti laikomi pagal NSI įstatymą atitinkantys įsigijimai pagal sutartį arba remiami moksliniai tyrimai, mokslinių tyrimų temos ar pozicijos rėmimas arba intelektinės nuosavybės licencijavimas, jei pagal šiuos susitarimus asmuo įgyja universiteto ar mokslinių tyrimų organizacijos kvalifikacinio pobūdžio kontrolę arba didesnę kontrolę. turtas, kuris gali apimti IP.
- Pakeitimai: Pranešimo formos pildymo ir registravimo gairės – gairėse pateikiami papildomi patarimai, kaip teisingai užpildyti formą, įskaitant nuoseklias kiekvienos formos skilties gaires. Jame taip pat pateikiamos gairės, kaip pateikti pranešimą nesiunčiant jokios įslaptintos informacijos. Rekomendacijose taip pat paaiškinama, kad gali būti įmanoma pateikti vieną pranešimą apie kelis įsigijimus, jei jie susiję su daugybe turtų ar subjektų, kurie iš to paties pardavėjo parduodami vienam pirkėjui, arba kai vykdomas subjekto vidinis restruktūrizavimas, dėl kurio bendras pasikeitimas nepasikeis. galutinė nuosavybė. Tačiau apie kelis to paties pirkėjo įsigijimus, kurių kiekvienas susijęs su skirtingais pardavėjais, reikia pranešti atskirai.
Apibendrinant
- Atnaujintas gairių rinkinys suteikia JK vyriausybei daugiau aiškumo dėl daugelio NSI įstatymo aspektų.
- Visų pirma, 3 skirsnio pareiškimas, susijęs su rizikos veiksniais ir įsigijimo ypatybėmis, dėl kurių gali padidėti skambinimo rizika, įmonėms suteiks daugiau tikrumo dėl to, ar jų sandoris gali būti laikomas keliančiu riziką JK piliečiams. saugumo. Teiginys atitinka neoficialias JK vyriausybės gaires praeityje, sujungiant ją į lengviau suprantamą ir naudingą formatą.
- Įmonėms svarbu įvertinti, ar jų sandoriai patenka į NSI įstatymo taikymo sritį. Kaip visada, prireikus nedvejodami kreipkitės į Baker McKenzie užsienio investicijų komandą, kad gautumėte pagalbos.