UPI arba Unified Payments Interface – tai realiojo laiko mokėjimo sistema, leidžianti vartotojams pervesti pinigus iš kelių bankų neatskleidžiant banko sąskaitos informacijos. Tai vienas populiariausių ir patogiausių skaitmeninių mokėjimų būdų Indijoje, 2021 m. sausio mėn. buvo atlikta daugiau nei 3,5 mlrd. operacijų, kurių vertė 6,4 mln.
Tačiau antradienio vakarą UPI vartotojai visoje šalyje susidūrė su problemomis mokėdami, nes kelių bankų serveriai neveikė dėl vidinių techninių problemų. Nutraukimas paveikė įvairias banko paslaugas ir UPI įgalintas programas, tokias kaip Google Pay, PhonePe, BHIM ir Paytm.
Vartotojai išreiškė savo nusivylimą socialinės žiniasklaidos platformose, nes negalėjo užbaigti operacijų ar pervesti lėšų. Kai kurie dažniausiai pasitaikantys skundai buvo „UPI mokėjimas nepavyko“, „UPI serveris neveikia“, „UPI neveikia“, „UPI klaida“ ir „UPI nepasiekiamas“.
„Pastarąsias dvi valandas bandžiau apmokėti sąskaitą už elektrą naudodamasis UPI, bet tai neveikia. Tai labai erzina ir nepatogu. Prašome kuo greičiau išspręsti šią problemą.”
– AX vartotojas
„Šiandien turėjau sumokėti nuomą naudodamas UPI, bet tai nepavyko kelis kartus. Mano šeimininkas pyksta ir grasina mane iškeldinti. Ką aš turėčiau daryti? Tai nepriimtina“.
– Facebook vartotojas
„Turėjau nusiųsti pinigų savo seseriai dėl skubios medicinos pagalbos naudojant UPI, bet tai nepavyko. Ji yra kritinės būklės ir jai skubiai reikia pinigų. Tai gyvybės ir mirties klausimas. Prašau padėti.”
– WhatsApp vartotojas
NPCI, Indijos nacionalinė mokėjimų korporacija, organizacija, valdanti UPI, teigė, kad jos sistemos veikia gerai ir ji bendradarbiauja su bankais, kad išspręstų problemą. NPCI yra skėtinė organizacija, valdanti mažmeninius mokėjimus ir atsiskaitymo sistemas šalyje, prižiūrima Indijos rezervų banko.
„Apgailestaujame dėl UPI ryšio sukeltų nepatogumų, nes keli bankai turi vidinių techninių problemų. NPCI sistemos veikia gerai, todėl bendradarbiaujame su šiais bankais, kad užtikrintume greitą problemų sprendimą.
– NPCI pareiškimas
HDFC bankas, vienas didžiausių šalies bankų, teigė, kad patyrė tam tikrų sunkumų su UPI, kuris buvo didesnės ekosistemos dalis, ir vėliau vėl pradėjo veikti. HDFC banką praeityje RBI tikrino dėl dažnų techninių nesklandumų.
„Patyrėme tam tikrų sunkumų dėl UPI, kuris buvo didesnės ekosistemos dalis. Dabar grįžtame į veiklą. Apgailestaujame dėl sukeltų nepatogumų mūsų klientams.“
– HDFC banko atstovas
Nei bankai, nei NPCI oficialiai nepripažino UPI gedimas arba paaiškino priežastį ar sprendimo laiką. UPI nutraukimas pabrėžė tvirtos skaitmeninės infrastruktūros ir greitų problemų sprendimo mechanizmų svarbą, kad būtų išvengta pagrindinių finansinių paslaugų sutrikimų. Tikimasi, kad UPI vaidins pagrindinį vaidmenį vyriausybės be grynųjų pinigų ir skaitmeninės ekonomikos vizijoje.
Skaityti daugiau: UPI netrukus pasirodys Šri Lankoje po Indijos ir Šri Lankos susitarimo