2024 m. liepos 1 d. Nyderlandų vyriausybė paskelbė teisės akto pasiūlymą, kuriuo konkrečiai siekiama užtikrinti nacionalinį saugumą gynybos sektoriuje, pasitelkiant vadinamąjį su gynybos atsparumu ir sauga susijusio sektoriaus įstatymą.Su gynyba ir saugumu susijusios pramonės atsparumo įstatymas„Siūlomas aktas“).
Svarbu tai, kad siūlomame akte, kurį reikia vertinti atsižvelgiant į platesnį dabartinės geopolitinės įtampos ir Nyderlandų bei Europos politikos prioritetų kontekstą, siekiant apsaugoti strateginę autonomiją ir užkirsti kelią neteisėtai nepageidaujamų (užsienio) veikėjų įtakai, taip pat numatoma įvesti naują specifinį sektorių. investicijų patikros režimą tam tikroms Nyderlandų gynybos sektoriuje veikiančioms įmonėms.
Siūloma tvarka bus taikoma be jau esamų Nyderlandų sektoriams būdingų režimų (energetikos ir telekomunikacijų sektoriams) ir „plačios“ investicijų patikros režimo pagal Investicijų, susijungimų ir įsigijimų saugos patikrinimo įstatymas („Vifo aktas“). Kaip ir kitų konkretiems sektoriams taikomų režimų atveju, siūlomame įstatyme nustatyta tvarka turi viršenybę prieš platųjį režimą (pavyzdžiui, jei tikslinė įmonė vykdo veiklą, kuri yra svarbi pagal abu režimus).
Apimties santrauka
Pagal siūlomą įstatymą reikalavimus atitinkančiai įsigijimo veiklai bus taikomas išankstinio privalomo pranešimo prievolė, jei ji susijusi su tiksline įmone, kuri atitinka bet kurią iš šių:
- Karinių prekių ar transporto tiekėjas:
- Bet kuri įmonė, Nyderlanduose veikianti karinių prekių srityje, įtraukta į Europos Sąjungos bendrąjį karinės įrangos sąrašą (“ES bendrasis karinės įrangos sąrašas“); arba
- Bet kuri įmonė, sudariusi nuolatinį susitarimą (bendras galiojimas ne trumpiau kaip trejus metus) su Nyderlandų valstybe, kad pagal pareikalavimą būtų galima naudotis pervežimo pajėgumais, kurie yra tinkami nedelsiant dislokuoti ginkluotosioms pajėgoms.
- Reikšmingas gynybos tiekėjas:
- Bet kuri įmonė, gynybos ministro paskirta kaip bendros ekonominės svarbos įmonė, turinti lemiamą reikšmę operatyvinei svarbai ar ginkluotųjų pajėgų dislokavimo saugumui arba Karinės žvalgybos ir saugumo tarnybos (MIVD) įstatyme numatytų užduočių vykdymui; arba
- Bet kuri įmonė, gynybos ministro paskirta turinti strategines prekių atsargas, kad būtų įgyvendintas Nyderlandų vyriausybės strateginis atsargų planas.
Karinių prekių ar transporto tiekėjai
Kadangi „reikšmingi gynybos tiekėjai“ apims tik tas įmones, kurias kaip tokiomis paskyrė ministras, daugeliui sandorių pagal siūlomą įstatymą svarbiausia atsižvelgti į tai, ar tikslinė įmonė atitinka „karinių prekių ar transporto tiekėjų“ reikalavimus. Be įmonių, kurios teikia atitinkamus transportavimo pajėgumus, atitinkama siūlomo įstatymo apibrėžtis reikalauja, kad įmonė „veiktų Nyderlanduose“ „karinių prekių“ srityje.
Nors siūlomame akte minimos „karinės prekės“, suprantame, kad šis apibrėžimas taip pat taikomas (nematerialiajai) programinei įrangai ir technologijoms, išvardytoms ES bendrajame karinės įrangos sąraše, nors tai nėra fizinė „prekė“ griežtąja prasme (pvz., eksporto kontrolei). arba muitinės tikslais). Be to, ES bendrajame karinės įrangos sąraše, be galutinių gaminių, taip pat yra tam tikri pusgaminiai, komponentai ir priedai, kurie yra kontroliuojami. Todėl šis apibrėžimas gali būti taikomas ir tikslinėms įmonėms, kurios veikia platesnėje tiekimo grandinėje.
Siūlomo akto aiškinamuosiuose raštuose paaiškinama, kad „aktyvumas Nyderlanduose“ visų pirma apima šią veiklą: i) Nyderlanduose atlikti mokslinius tyrimus, susijusius su karinėmis prekėmis; ii) karinių prekių kūrimas arba gamyba Nyderlanduose; ir iii) Nyderlanduose vykdyti specializuotą veiklą, susijusią su karinėmis prekėmis, kurios jau buvo pateiktos į rinką. Pastaroji kategorija apima potencialiai plačią veiklos sritį, įskaitant karinių prekių eksploatavimą, montavimą, priežiūrą (tikrinimą), remontą, kapitalinį remontą ar atnaujinimą. Tačiau pažymima, kad tai apsiriboja ta veikla, kuri yra specializuotas gamtoje; ty reikia specifinių įgūdžių ir žinių, susijusių su karinėmis prekėmis, norint tinkamai atlikti veiklą. Apskritai, atsižvelgiant į akivaizdžiai plačią atitinkamos veiklos apimtį, įmonėms, kurios taip pat vykdo tam tikrą veiklą, susijusią su karinėmis prekėmis, praktiškai gali reikėti atidžiai apsvarstyti.
Be to, pastabose paaiškinama, kad Nyderlanduose įsikūrusi užsienio įmonės dukterinė įmonė ar filialas, užsiimantis tik karinių prekių prekyba, nėra laikomas veikiančia karinių prekių srityje, kaip apibrėžta siūlomo akto prasme. Be to, Nyderlanduose įsisteigę subjektai, kurie veikia tik kaip kontroliuojančiosios bendrovės, nelaikomi aktyviais karinių prekių srityje Nyderlanduose pagal siūlomą įstatymą, net jei jų dukterinės įmonės užsienyje vykdo reikalavimus atitinkančią veiklą už Nyderlandų ribų. Be to, atsižvelgiant į neaiškumus šiuo klausimu pagal platų Vifo įstatymo režimą (kai įstatymų leidėjas nepateikė panašių paaiškinimų teisės aktų istorijoje, o valdžios institucijų rekomendacijos vis dar yra ribotos), tai yra naudingas paaiškinimas ir, mūsų nuomone, paprastai galėtų taip pat būti informatyvūs atliekant analizę pagal Vifo įstatymą.
Kvalifikacinė įsigijimo veikla
Siūlomame įstatyme apibrėžiama, kuri „įsigijimo veikla“, susijusi su reikalavimus atitinkančiomis tikslinėmis įmonėmis, sukelia pranešimo prievolę.
Apskritai prievolė pranešti bus taikoma sandoriams, dėl kurių a) įgyjama kontrolė (kaip tai reiškia ES ir Nyderlandų susijungimų kontrolę) arba b) įgyjama ar padidinama reikšminga įtaka (reikšmingą įtaką) per nekontroliuojamą akcijų paketą, nuo 10 procentų balsų slenksčio arba galimybės paskirti bent vieną tikslinės įmonės direktorių.
Abi sąvokos jau egzistuoja Vifo įstatyme, tačiau pažymėtina, kad, skirtingai nei pagal Vifo įstatymą, ši riba taikoma reikalavimus atitinkančiai įsigijimo veiklai, susijusiai su visomis tikslinėmis įmonėmis, patenkančiomis į siūlomo įstatymo taikymo sritį (tuo tarpu didelė įtaka pagal Vifo įstatymą taikoma tik labai jautrių technologijų pogrupiui).
Raktai išsinešti
Be įmonių, kurioms šiuo metu jau taikomi kiti esami Nyderlandų investicijų tikrinimo režimai, siūlomas įstatymas dar labiau išplės įmonių, kurioms Nyderlanduose bus taikoma investicijų patikros jurisdikcija, apimtį. Vien dėl siūlomo akto įstatymų leidėjas tikisi, kad maždaug 17 procentų Nyderlandų su gynyba susijusioje pramonėje veikiančių įmonių (175 bendrovės) pateks į siūlomo įstatymo taikymo sritį. Todėl būsimi investuotojai turėtų atidžiai peržiūrėti ir kiekvienu konkrečiu atveju nuspręsti, ar būtų reikalaujama privalomo pranešimo apie jų sandorius pagal vieną ar daugiau atitinkamų režimų.
Šiuo metu laukiamas viešųjų konsultacijų dėl siūlomo įstatymo laikotarpis, kuris baigiasi 2024 m. rugpjūčio 31 d. Nors dar reikia pamatyti, kas bus po šios konsultacijos ir kaip siūlomas aktas vėliau bus perduotas parlamentiniam procesui, tikimės, kad didelė dalis Siūlomas aktas galiausiai bus įgyvendintas (taip pat atsižvelgiant į ilgalaikį norą ir ketinimą įgyvendinti šį sektoriui būdingą režimą), todėl netrukus gali tapti realybe investicijoms į platesnį Nyderlandų gynybos sektorių.
Nedvejodami susisiekite, jei norite aptarti, kaip tai gali paveikti jūsų įmonę arba bet kokius esamus, būsimus ar siūlomus sandorius.