2025 m. Vasario 21 d. JAV vyriausybė paskelbė „Amerikos pirmosios investavimo politikos“ memorandumą ir pridedamą faktų lapą, kuriame aprašomi D.Trumpo administracijos investavimo politikos principai ir tikslai. Memorandume pagrindinis dėmesys skiriamas sąjungininkų ir partnerių investicijų, įskaitant tuos, kurie turi „milžiniškas suverenių turto fondus“, ir ypatingų grėsmių, kurias kelia užsienio priešininkai, įskaitant Kiniją, Honkongą, Makau, Kubą, Iraną, Šiaurės Korėją, Rusiją ir Venezuelos politikės Nicolás Maduro. Memorandumas konkrečiai nurodo užsienio investicijų komitetą JAV (“CFIUS“) Apriboti Kinijos investicijas į tam tikrus strateginius sektorius ir peržiūri naujus ar išplėstus tam tikrų JAV išvykstančių investicijų apribojimus Kinijoje. Dėmesys Kinijai atitinka ankstesnės administracijos politiką, kaip atsispindi mūsų ankstesniuose tinklaraščio įrašuose čia, čia ir čia.

Pagrindiniuose pranešimuose yra šie:

  • Greitas sąjungininkų ir partnerių procesas: Jungtinės Valstijos sukurs „greitą“ procesą, kuris palengvins didesnes investicijas iš nurodytų sąjungininkų ir partnerių JAV versle, susijusiame su JAV pažangiomis technologijomis ir kituose strateginiuose sektoriuose. Greitas procesas leistų padidinti užsienio investicijas, atsižvelgiant į tam tikras saugumo nuostatas, įskaitant reikalavimus, kuriuose nurodyti sąjungininkai ir partneriai vengia bendradarbiauti su JAV užsienio priešininkais (įskaitant Kiniją).
  • Pagreitintos aplinkos apžvalgos: JAV pasiūlys pagreitintas aplinkosaugos apžvalgas dėl investicijų, viršijančių 1 milijardą dolerių JAV.
  • Apriboti užsienio priešininkų investicijas: JAV nurodys CFIUS apriboti Kinijos investicijas į strateginius JAV sektorius, tokias kaip technologijos, kritinė infrastruktūra, sveikatos priežiūra, žemės ūkis, energetika, žaliavos ir kitos.
  • Galimas CFIUS jurisdikcijos išplėtimas: Jungtinės Valstijos sieks, kad konsultuosis su Kongresu, kad sustiprintų CFIUS valdžią „Greenfield“ investicijoms (ne tik esamai jos įgaliojimams peržiūrėti „Greenfield“ investicijas, apimančias nekilnojamą Kreipiamasi į CFIUS.
  • Mažinant švelninimo sutarčių naudojimą: Jungtinės Valstijos nustos naudoti „pernelyg biurokratines, sudėtingas ir atviras“ švelninimo susitarimus, o konkretūs veiksmams, kuriuos įmonės gali atlikti per nurodytu laiku, naudosis sušvelninimo susitarimais. Tai reiškia, kad Bideno administracijos platų švelninimo susitarimų naudojimą 2023 m. 2023 m. Buvo maždaug 20% ​​CFIUS paraiškų.
  • Pasyvių investicijų skatinimas: Pasyvios investicijos iš Viskas Užsienio asmenys ir toliau bus laukiami JAV. Tai apima nekontroliuojamus akcijų paketą ir akcijas, neturinčias balsavimo, valdybos ar kitų valdymo teisių ir investicijų, kurios nedaro jokios vadybos įtakos, esminio sprendimų priėmimo ar neviešos prieigos prie technologijų ar techninės informacijos, produktų ar paslaugų.
  • Papildomi išeinančių investicijų apribojimai: JAV svarstys naujų ar išplėstinių apribojimų JAV išvykstantiems investicijoms į Kiniją į jautrias technologijas, įskaitant puslaidininkius, dirbtinį intelektą, kvantinę, biotechnologijas, hipersonikus, aviacijos ir kosmoso, pažangios gamybos, nukreiptos energijos ir kitas sritis, kurias teikia Kinijos karinio ir pramoninio sektoriaus sritys. Jungtinės Valstijos taip pat svarstys galimybę taikyti apribojimus pensijų fondams, universiteto dotacijoms ir kitiems ribotos grupės investuotojams, dalyvaujantiems tam tikrose investicijų tipuose (pvz. JAV vertina, ar vykdomasis įsakymas 14015 (ty pagrindinė JAV išvykstančio investicinio režimo institucija) apima pakankamą kontrolę nacionalinio saugumo grėsmėms spręsti.
  • Siūlomas pasitraukimas iš mokesčių sutarties: Galiausiai JAV svarstys galimybę sustabdyti ar nutraukti 1984 m. Jungtinių Valstijų-Kinijos Respublikos pajamų mokesčio konvenciją, kuria siekiama išvengti dvigubo apmokestinimo ir išvengti mokesčių vengimo tarp JAV ir Kinijos. Atsisakymas iš šios mokesčių sutarties iš tikrųjų padarytų investicijas į Kiniją brangesnėms JAV mokesčių mokėtojams ir taip siekia atgrasyti tarpvalstybinę verslo veiklą.

Memorandume ragina iždo sekretorių, konsultuojantis su valstybės sekretoriumi, gynybos sekretoriumi, prekybos sekretoriumi, JAV prekybos atstovu ir kitų vykdomųjų departamentų ir agentūrų vadovais, kad įgyvendintų memorandume aprašytą politiką. Šiuo metu nėra siūlomos laiko juostos, skirtos įgyvendinti aukščiau nurodytą politiką.