„Meta“ pakeitė savo „mokėjimo arba sutikimo“ modelį, atsižvelgdama į ES reguliavimo institucijų reikalavimus.
„Facebook“ ir „Instagram“ vartotojai Europos Sąjungoje galės pasirinkti mažiau suasmenintos reklamos parinktį, pranešė platformų patronuojanti bendrovė „Meta“.
Antradienį atnaujintame pranešime „Meta“ paskelbė keletą „mokėjimo arba sutikimo“ modelio pakeitimų, kurie verčia vartotojus mokėti už paslaugą be skelbimų arba matyti suasmenintus skelbimus.
Pakeitimas įvyko ES reguliavimo institucijų spaudimu.
„Ateityje ES gyvenantys žmonės vis tiek turės galimybę pasirinkti, ar užsiprenumeruoti patirtį be skelbimų, ar toliau naudotis mūsų paslaugomis nemokamai. Meta pasakė.
Bendrovė pridūrė, kad žmonės ES, kurie nemokamai naudojasi jos platformomis, gali pasirinkti matyti „mažiau suasmenintus skelbimus“.
„Meta“ taip pat teigė, kad prenumeratos be skelbimų kainą sumažins 40%. Dėl to jų mėnesinės prenumeratos be skelbimų kaina internete sumažėja nuo 9,99 EUR iki 5,99 EUR per mėnesį.
Išmaniuosiuose telefonuose mėnesinio abonemento be skelbimų kaina nukris nuo 12,99 euro iki 7,99 euro per mėnesį, sakė Meta.
Žmonėms, kurie jau užsisakė paslaugą be skelbimų, kaina automatiškai mažės.
„Mokėti arba sutikti“, pažeidžiant ES taisykles
Pokyčiai ateina po Europos Komisijos pasakė liepą kad „Meta“ reklamos modelis „mokėkite ar sutikimas“ neatitiko Skaitmeninių rinkų įstatymo (DMA).
Pagal DMA, „Big Tech“ įmonės, kurios yra priskirtos „vartininkams“, turi paprašyti naudotojų sutikimo prieš derindamos savo asmens duomenis su trečiųjų šalių paslaugų duomenimis.
Jei vartotojas nesutinka, kad jo asmens duomenys būtų naudojami tikslinei reklamai, jis turėtų turėti prieigą prie mažiau suasmenintos alternatyvos, nurodė Europos Komisija.
„Meta“ pristatė savo „mokėjimo arba sutikimo“ modelį 2023 m. lapkritį, tačiau Komisija teigė, kad tai neleidžia vartotojams „pasirinkti paslaugos, kuri naudoja mažiau jų asmens duomenų“, bet yra lygiavertė.
„Nors šis naujas pasirinkimas yra skirtas žmonėms papildomai valdyti savo duomenis ir skelbimų patirtį, gali būti, kad skelbimai bus mažiau susiję su asmens interesais“, – sakė Meta.
Tarptautinė technologijų įmonė teigia, kad personalizuota reklama yra „nemokamo ir visa apimančio interneto kertinis akmuo“ ir padeda įmonėms padidinti pajamas.
Mažiau suasmenintos reklamos parinktyje Meta teigė, kad bus skelbimų pertraukų, kurių negalima praleisti kelias sekundes, kad „ir toliau teiktų vertę reklamuotojams“.
Platformų naudotojai ES gaus pranešimą apie pakeitimus, kuriuose bus prašoma pasirinkti parinktį.