Europos vartotojų asociacija BEUC nusprendė, kad „Meta“, „Apple“ ir „Google“ vis dar turi pagerinti savo platformos sąveikumą su trečiųjų šalių įmonėmis, kad atitiktų Skaitmeninės rinkos įstatymą.
Remiantis Europos vartotojų asociacijos BEUC ataskaita, didžiosios platformos dar turi nuveikti, kad atitiktų ES pavyzdinį skaitmeninių rinkų reglamentą – Skaitmeninės rinkos aktą (DMA).
Pripažindama, kad BEUC ėmėsi tam tikrų veiksmų, kad atitiktų naujas taisykles, BEUC ragina Komisiją toliau nagrinėti kelias likusias kliūtis atverti platformos ekosistemas vartotojams.
„Sąveika yra labai svarbi norint atverti rinką“, – „Euronews“ sakė BEUC konkurencijos politikos pareigūnas Sebastienas Plantas. Jis pridūrė: „Buvo kai kurių patobulinimų iš didžiųjų platformų, bet mes to dar nesame, nors DMA būtina, kad vartotojams būtų suteikta daugiau ir geresnių pasirinkimų.
DMA, taikoma nuo 2023 m., apima įpareigojimus paskirtosioms „vartininkų“ platformoms dėl jų dydžio ir dominavimo skaitmeninėje rinkoje, kad jų sistemos būtų suderinamos su kitomis įmonėmis.
BEUC nusprendė, kad norint įvertinti visišką Meta atitiktį DMA, kai kalbama apie WhatsApp ir Messenger suderinamumą su trečiųjų šalių momentinių pranešimų paslaugomis, bendrovė turėtų atlikti tiesioginį vartotojų testavimą, kad sužinotų, ar jie gali veiksmingai „padaryti tikrai pagrįstus sąveikos pasirinkimus“.
Ataskaitoje teigiama, kad „Apple“ vartotojai gali pakeisti numatytąsias naršykles ir programas bei lengviau pašalinti programas savo „Apple“ įrenginiuose. Tačiau BEUC teigė, kad ji taip pat turėtų suteikti vieno veiksmo vieno paspaudimo parinktį, kad vartotojai galėtų nustatyti trečiosios šalies programą kaip numatytąją programą.
Taip pat turėtų būti aiškesnė naudotojo kelionė norint pašalinti „Apple“ programas, o naršyklės pasirinkimo ekranas turėtų būti rodomas iškart po „iOS“ atnaujinimo, rekomenduojama ataskaitoje.
Kadangi DMA neleidžia platformoms traktuoti savo paslaugas ir produktus palankiau nei panašias paslaugas, BEUC paprašė „Google“ atverti savo paieškos rezultatų puslapius daugiau kitų vertikalių paieškos paslaugų, kad kitos įmonės turėtų „sąžiningą“ galimybę konkuruoti.
Birželio mėn. ES vykdytojas nustatė, kad „Apple App Store“ neleido programų kūrėjams laisvai nukreipti vartotojus į alternatyvius turinio kanalus. Po savaitės „Meta“ vėl atsidūrė dėmesio centre dėl „mokėkite arba sutiks“ pasiūlymo „Facebook“ ir „Instagram“ vartotojams, dėl kurio jie arba sumokėti, arba atsisakyti savo duomenų, kad galėtų naudotis paslauga. Komisija išsiuntė savo preliminarias išvadas platformai ir baigs tyrimą iki 2025 m. kovo mėn.
Komisija taip pat pradėjo tyrimą prieš „Google“ dėl susirūpinimo, kad ji teikia pirmenybę savo vertikalioms paieškos paslaugoms, o ne konkuruojančioms paslaugoms.
Platformoms, pažeidžiančioms DMA, gali būti skirta bauda iki 10% visos įmonės pasaulinės apyvartos.